יום רביעי, 27 באוקטובר 2021

משבר גיל ה-70 שלי

 


החלפת קידומת עשויה להיות מלווה במשבר. הידוע ביותר הוא משבר אמצע החיים בגיל 40

כשכתבתי בפוסט נחל כזיב כמשל את הפסקה "עדיין חולם" חשבתי על כמה חלומות שקיוויתי להגשים במהלך השנה. 

עכשיו אפשר לפרט כמה מהם. 

חשבתי על ספר שאני כותב והגעתי בו כבר לשלבים מתקדמים. החלום הוא להוציא אותו כספר דיגיטלי. למען האמת, אין סיבה שהחלום הזה לא יתממש.  

חשבתי על הגדלת הפעילות שלי כמרצה. שש הרצאות, שהעברתי בזום במסגרת "גימלהזום" של עיריית ירושלים, הן ביטוי של חלום זה. 

חשבתי על לא מעט דברים חדשים אחרים בתחומי העיסוק וההתנדבות שלי. 

החיים מלאי הפתעות ואתגרים. השינוי הגדול ביותר הוא דווקא משבר. משבר בזוגיות שמביא לפרידה קרובה מאשתי בשלושים ושלוש השנים האחרונות. 

היו הרבה שנים טובות ויש לנו שלושה ילדים נפלאים. היו גם "שבע השנים הרעות", השנים האחרונות הפחות טובות.  


כשהתחתנתי


חשבתי שאחרי שהתשוקה תדעך עם השנים זו בהחלט יכולה להיות בת זוג להזדקן ביחד ולתמוך זה בזו. 

משהו השתבש בדרך. עכשיו אני אצא לדרך חדשה ומאתגרת במיוחד בגיל 70.  

אצטרך לבנות מחדש את החיים שלי ולהקים לעצמי פינה משלי.

קרוב לוודאי שאצטרך לבנות לעצמי את הקן הפרטי שלי. אצטרך להתמודד עם הלבד. אצטרך להתמודד עם הנושאים הטכניים שבהם אני גרוע במיוחד, כגון: שכירת דירה, שיפוץ דירה, קניית ריהוט ופריטים ביתיים אחרים. 

גם אלה וגם דברים אחרים הם דברים, שלא ממש עשיתי בעבר, ואם עשיתי זה היה לפני כארבעה עשורים. אין ספק שזה גם משבר אישי ולא רק משבר טכני. 

אין שום דבר שבטוח. הרבה דברים עלולים להשתנות או ללכת לאיבוד בישורת האחרונה. כפי שאני חווה על בשרי בימים אלה.

אין ספק שאצטרך תמיכה (אני לא מדבר על תמיכה כלכלית). 

 

האם כבר הייתי במצב דומה בעבר?

 

כפי שהנישואים היו עבורי גם מוצלחים, בחלקים גדולים מהזמן, גם "אזור נוחות", גם מקום העבודה הראשון שלי היה כזה. 

עבדתי במלם, יחידת סמך ממשלתית של משרד האוצר, בתחום המחשבים. מקום בטוח ומוגן. קיבלתי לא מעט הצעות לעבוד בשוק הפרטי. דחיתי אותן כי פחדתי מחוסר יציבות. פחדתי מיציאה מ"אזור הנוחות", על אף שכלכלית, ובשלב מסוים גם מקצועית, זה היה כדאי. 


כמו הנישואים שלי, גם היציבות שם התערערה תוך זמן קצר: מעבר ממשרד ממשלתי לחברה ממשלתית שמפטרת עובדים רבים.  

כמו בקשר הזוגי שלי גם שם הייתה פרידה קשה לי. מצאתי את עצמי מתמודד עם דברים שלא הכרתי ואני ממש לא מצטיין בהם: חיפוש עבודה, מכירה של עצמי וכישוריי. הייתי במשבר כלכלי אישי

התמודדתי. התוצאה הסופית הייתה קריירה מגוונת ומעניינת, שרבים שראו את קורות החיים שלי, התפעלו ממנה. 

זה לא היה קל. זה היה קשה מאוד. היו מורדות. היו משברים אבל התמודדתי והצלחתי. 


הדימיון הזה נותן תקווה להתמודדות טובה גם בישורת האחרונה כעת ואולי גם לזוגיות חדשה טובה בבוא העת.  


הערת שוליים

 

כיועץ במחשבים ובטכנולוגיית המידע הייתי יועץ רב תחומי. יעצתי לכארבעים ארגונים בארץ ובעולם. 

גם למלם (כבר כחברה פרטית) נתתי לא מעט ייעוצים במהלך קצת יותר מעשים השנים בהן עבדתע כיועץ עצמאי. 

הייעוץ האחרון שלי בתחום זה, שהסתיים לפני יותר משנה היה למלם. 

קרוב לוודאי שכפי ששמרתי על קשר עם מלם, יישמר קשר מסוים, אחר מזוגי, גם עם פרודתי בעתיד הקרוב ואם ילדיי.



 



 


 

 

 

3 תגובות:

  1. אתה אדם שנותן השראה

    השבמחק
  2. יש לי אהדה לאמיצים,
    אתה כל כך גלוי ואמיץ וזה מאוד יפה בעיני.
    ג׳וד

    השבמחק
  3. בלוג מעניין מאד

    השבמחק

לא רק פולנים לאומניים: לסלף את השואה במתכוון בויקיפדיה

  אימי ותלמידים באירופה אחרי השואה אימי רינה רוזנטל ז"ל איבדה את כל משפחתה בשואה . אימי גדלה בעיירה בשם  קרושצ'נקו נא דונייץ  בפולי...