יום שישי, 23 ביוני 2023

בדרך לפריצת דרך אישית

 


בפוסט, שכתבתי בתחילת השנה האזרחית שאלתי את השאלה ברמה האישית: האם יהיה Breakthrough בשנת 2023? 

ביומיים האחרונים אפשר לענות על השאלה הזו בחיוב, עם כל הזהירות המתבקשת. 

שלושת המקורות לאופטימיות המסויגת הזו הם: פגישה עם חבר שנפגשנו במקרה אחרי כמה שנים, שלא היינו בקשר, משהו שאמרה לי ידידה טובה והחיבור שלהם לכמה דברים שלמדתי מטוני רובינס

לקחתי אותם מיד למישור מעשי. הוספתי משהו נוסף משלי המשלים משהו אחר שלמדתי מטוני רובינס.

רובינס הוא אולי גדול המאמנים האישיים בארצות הברית. איש מרשים, שצמח מסביבה קשה במיוחד בילדותו. 

ביחד עם כמה עשרות אלפי אנשים מהעולם, השתתפתי מרחוק בסדנת Breakthrough בת חמישה ימים שהוא העביר.


המסר של החבר: החיים כקייטנה


החבר שפרש לגימלאות לפני מספר קטן של שנים אומר לי שהוא עבד קשה הרבה שנים עכשיו הזמן להינות. הוא משתמש במושג קייטנה, כמו שלילד כיף בקייטנה. 

הוא סיפר לי על פעילויות פנאי, טיולים בחו"ל, פעילויות שהוא מארגן לנכדים שלו ועוד. 

יש לו גם עבודה חלקית שמעניינת אותו ומפתחת אותו ברמה האישית. 

השאלה ששאלתי את עצמי: מדוע לא ללמוד ממנו ולהרשות לעצמי להינות יותר?

אני עובד כבר כחמישים שנה. אני לא רוצה להפסיק לעבוד בעבודות שאני נהנה מהן: אני נהנה ללמד ברידג', אני נהנה להרצות, נהנה לכתוב, ונהנה גם מחלק מהייעוצים הכלכליים שאני נותן. 

אבל אין שום צורך שארדוף אחרי עבודות חדשות, שלא בהכרח אהנה מהן. 

אני מספיק טוב בתחומי העיסוק שלי כדי שאקבל עבודות חדשות בלי להתאמץ יותר מדי. זה לא אומר שלא אנסה לקדם את עצמי בעבודה בתחומים שיש לי עניין מיוחד לעסוק בהם.

כמו החבר, מבחינה כלכלית אסתדר גם אם לא אעבוד בכלל. אם אני לא נהנה מעבודה, אני יכול לוותר עליה. 

טוני רובינס, שהזכרתי, מדבר על ארבע דמויות שנמצאות בתוך כל אחד מאיתנו. 

הדמות שהזנחתי במשך שנים ונדחקה לשוליים היא המלך. החלק בתוכי שקשור בהנאות. בדיוק על מה שהחבר שלי מדבר.


המסר של הידידה: תעזוב את זה


סיטואציה שהרגיזו אותי ופגעו בי ללא צורך. במקום להימנע מכך ניסיתי לתקן. הסיבה פוטנציאל לעבודה. 

נפל לי האסימון שהזוכר בפסקה הקודמת: אין שום סיבה שבעולם שבמצבי אצא מגדרי על מנת להשיג עבודה.

אני יכול לוותר על עבודות. אני יכול גם לוותר על פוטנציאל לעבודות, אם אני משבש את החיים שלי בדרך אליהן. 


שואבי אנרגיה


גם את המונח שואבי אנרגיה למדתי מטוני רובינס. אלה אנשים שגורמים לכך שבמקום שהאנרגיה שלך תופנה לאפיקים חיוביים הם שואבים אותה ממך. 

אלה יכולים להיות למשל אנשים שכל הזמן מאשימים אתכם, גם כשמדובר בטעויות שלהם, כפי שתוכלו לקרוא בקישור בתחילת הפיסקה.

רובינס מציע להתרחק מאנשים כאלה. גם אם הם קרובי משפחה או חברים קרובים. 

התחלתי כמה תהליכי התרחקות מאנשים כאלה בחיי. במקרה זה אין מדובר בקרובי משפחה.

באחד מהמקרים מדובר בפעילות התנדבותית. אין מדובר באדם ספציפי, אלא במרקם שלם, מוטה פוליטית, הגוזל ממני אנרגיה רבה לא צורך. 

הודעתי על סיום פעילותי באותו מקטע של הפעילות ההתנדבותית הזו. 

זה לא מונע ממני להמשיך בחלקים אחרים של אותה פעילות התנדבותית. הם אינם גוזלים ממני אנרגיה מתבזבזת. 



ההיפך משואבי אנרגיה 


לא שמעתי את זה מאף אחד, אבל לקחתי גם תמונת ראי של דבריו של טוני רובינס על שואבי אנרגיה. 

יש כאלה שהתרחקנו מהם והם בדיוק ההיפך משואבי אנרגיה. 

משהו שקרה גרם להתרחקות מלאה. אולי כדאי לעצור לפתוח חלון או לפחות סדק? 

זה בדיוק מה שהתחלתי לעשות במקביל לניקוי החיים שלי משואבי אנרגיה.

בינתיים זה נראה יותר טוב ממה שדימיינתי.


השורה התחתונה


מקווה לעדכן בקרוב על פריצת דרך, לפחות חלקית.

  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

במה להיאחז כשמתרחש אסון מתמשך?

מדינת ישראל ואזרחיה נמצאים בתקופה של אסון מתמשך.  יותר מדי אנשים חצו את "הישורת האחרונה" בטרם עת.  יותר מדי אנשים איבדו את יקיריהם...