יום חמישי, 17 באוגוסט 2023

טייסים מזווית אחרת

 


השיח הנוכחי במדינת ישראל (אוגוסט 2023) מוצף בהאשמות כלפי טייסי מילואים, שבחרו להפסיק להתנדב כמחאה על השינוי המשטרי, וכלפי טייסי חיל האוויר בכלל.

המקור להאשמות, שלא לומר הסתה, הוא בנימין נתניהו. מצטרפים אליו עושי דברו בממשלה ובכנסת ואזרחים שעדיין מאמינים לו.

הטייסים הללו ראויים להוקרה על תרומתם הגדולה והמתמשכת לביטחון מדינת ישראל. על סמך היכרותי עם מספר מצומצם של טייסים, גם על עשייה אזרחית חשובה. 

אין בדעתי להיכנס בבלוג האישי שלי לוויכוחים האלה. היות שכולם מדברים על טייסי חיל אוויר גם אני כותב על אינטראקציה, שהייתה לי לפני כמה שנים עם טייס לשעבר.

ההקשר בהחלט מתאים למוטו של בלוג זה: "הישורת האחרונה".  


הטלפון שלי מצלצל. אני עונה. איש שאינני מכיר אומר לי את שמו ואומר לי שהוא היה טייס בצבא. 

אני לא מבין מדוע הוא התקשר אלי ולמה הוא צריך להגיד לי שהוא היה טייס בצבא.

אז הוא אומר בצער עמוק "יוני מת". 

התחלתי להבין מדוע הוא מתקשר אלי. 

יוני היה שחקן ברידג' והייתי מיודד איתו. יוני גם שירת בצבא כנווט בחיל אוויר.


היכרתי אותו בקורס מורים לברידג'. כל שיעור היה כארבע שעות ברוטו. באמצע הייתה הפסקה ארוכה. 

בהפסקות דיברתי הרבה עם יוני ולא רק על ברידג'. 

אחרי הקורס נשארנו מיודדים. בכל פעם שנפגשנו בתחרות ברידג' ארצית (תחרות שבה מגיעים אנשים ממקומות שונים בארץ) שמחנו להיפגש ולדבר.  

הפעם האחרונה שנפגשנו הייתה בפסטיבל ברידג בינלאומי באילת

בכניסה לאולם התחרות נפגשנו ודיברנו. הייתי אחד האחרונים שדיברו איתו.

באמצע התחרות שאלו: האם אחד השחקנים רופא? אחרי זה הגיע אמבולנס ולקחו מישהו שוכב על אלונקה. זיהיתי את יוני כשהאלונקה עברה ליד השולחן שלי.

חשבתי שיותר מאוחר אתקשר לבית החולים ואשאל לשלומו. 

כשיצאתי מאולם התחרות ללובי של מלון אחר, שבו שיחקו רוב המשתתפים, ישבו כמה אנשים, שאיני מכיר, ממועדון ברידג' בפתח תקווה בכניסה.

אחד מהם שאל אותי: אתה דיברת עם יוני? אמרתי שכן. הוא אמר לי שיוני נפטר. 

כתבתי לזכרו פוסט בבלוג שלי על ברידג': 

יוני אראל - להכריז ♠7 ולמות.

 

אחזור לשיחה עם הטייס. 

הוא סיפר לי שהוא ויוני היו באותו מטוס במלחמת יום הכיפורים. 

הטייס לשעבר התקשר אלי כמה חודשים אחרי מותו של יוני. כנראה הוא או מישהו שמכיר אותו נתקלו בפוסט בלוג שלי.

הוא רצה לקבל את פרטי הקשר של משפחתו של יוני ז"ל על מנת לבקר אותה.

נתתי לו את פרטי ההתקשרות של מנהל המועדון בפתח תקווה בו יוני שיחק. הוא בוודאי ידע לתת את פרטי הקשר של המשפחה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

במה להיאחז כשמתרחש אסון מתמשך?

מדינת ישראל ואזרחיה נמצאים בתקופה של אסון מתמשך.  יותר מדי אנשים חצו את "הישורת האחרונה" בטרם עת.  יותר מדי אנשים איבדו את יקיריהם...