יום רביעי, 9 באוגוסט 2023

ספיד דיטינג

 


העולם ב"ישורת האחרונה" של בני דורי שונה מאוד מהעולם שהיכרנו בצעירותינו. 

גם האופן בו מכירים בני או בנות זוג השתנה.

לא עוד מועדוני פנויים פנויות. לא עוד "חבר מאותו כוכב". במקום זה אתרי היכרויות, תוכניות ריאלי, למשל: "חתונמי" שמעולם לא צפיתי בה ועוד. 

בסוף הספיד דייטינג, שאירגנה עיריית ירושלים לאזרחים ותיקים לכבוד טו' באב במסגרת ערב שנקרא "אין גיל לאהבה", ישבנו במעגל. 

משתתפות ומשתתפים הביעו את דעתם על הערב. 

צדקה אחת המשתתפות, שלא זכיתי להכיר, שאמרה שהתקופה הנוכחית היא תקופה שהכל מהיר ומידי. היא דיברה על וואטסאפ כדוגמה.

אולי גם חתונה בתוכנית ריאליטי משתלבת במגמה הזו?

בטח ספיד דייטינג שזו הפעם הראשונה שנחשפתי אליו.


מה זה ספיד דייטינג?


מספר שווה בשווה של גברים ונשים. 

כבר עובדה הראויה לציון ב"ישורת האחרונה". בדרך כלל יהיו יותר נשים במרבית האירועים.

הנשים נשארות במקומות קבועים. בכל פעם שמצלצל הפעמון גבר עולה שולחן אחד ויושב עם אישה אחרת. הזמן שהוקצה במקרה שלנו למפגש בודד הוא 5 דקות. בתום 5 דקות אפשר, אבל לא חייבים להחליף מספרי טלפון.

במהלך הערב נפגש כל גבר עם מספר לא קטן של נשים ואישה עם מספר לא קטן של גברים. 


רוב הדעות שהובעו במעגל


לרוב היו דעות ביקורתיות.

דיברו על סינון מוקדם. 

דיברו על התאמת גילים. 

דיברו על זמנים ארוכים יותר של כל מפגש על חשבון הקטנת מספר המפגשים.


בהמשך הערב


היו סדנאות שונות ובסופו הרצאה של ד"ר יעל דורון. 

מתנצל, אבל לא היה לי זמן לסדנאות ולא רציתי לחכות עוד שעתיים להרצאה שמאוד ייתכן שהייתה מועילה ומעניינת.


תודה למארגנים ולמבצעים


תודה למחלקה לגיל שלישי אגף חברה בעיריית ירושלים ולמחלקה לתושבים ותיקים - אגף הרווחה.

תודה לגיתית כהן מעיריית ירושלים שניהלה את הפעילות בשטח.

תודה למתנ"ס בארנונה הצעירה שבו התקיים הערב. 

תודה מיוחדת לד"ר יעל דורון שמלווה את "חתונמי" בטלוויזיה והנחתה את הספיד דיטינג בנועם ובמקצועיות.

תודה מיוחדת גם לזיו, בחור צעיר, שיש לו מקום לספיד דיטינג ברחוב ינאי והוביל ביחד עם ד"ר יעל דורון את הערב.



הזווית האישית שלי



במעגל הבעתי דעה ברורה בעד המתכונת של הערב. 

במענה למשתתפים שאמרו שבגלל הגיל של המשתתפים היה כדאי להקדיש יותר זמן לכל מפגש, ענתה ד"ר יעל דורון שהייתה להם התלבטות האם לא לתת זמן ארוך יותר בגלל גיל המשתתפפים? זיו לחץ על חמש דקות ודעתו התקבלה.

גם במקרה זה הלכתי עם הצעירים. דעתי זהה לדעתו של זיו.

עדיף לי להיפגש עם יותר נשים פחות זמן. 

בסופו של יום גם עשר דקות אינן זמן מספיק להיכרות. חמש דקות מספיקות לי על מנת להחליט האם לבקש טלפון ולהתקשר?

האם זה יסתיים בשיחה בלבד או בקשר קצר או מתמשך עם אחת מהן? איני יודע.


מי שמכיר ניסויים פסיכולוגיים על תפיסת הזמן מבין שהזמן הסובייקטיבי שונה מהזמן האובייקטיבי. 

ככל שקורים בו יותר דברים הוא נתפס כקצר יותר. 

אם לא קורה כלום, גם חמש דקות זה המון זמן. 

עשר דקות זה כמעט נצח אם אתרע מזלך ויש לך שלוש או ארבע פגישות חסרות משמעות.


בעד ספיד דיטינג

בהשוואה לאתרי היכרויות יש לטכניקה הזאת הרבה יתרונות:


1. זה אחד מול אחת ולא מספר גדול מאוד משני הצדדים.

כבר כתבתי בפוסט אחר על הקושי לבחור בין מספר רב של אפשרויות. 


2. אתה יודע מול מי אתה יושב

זו לא תמונה טובה במיוחד לפני כמה שנים שמישהי מעלה לאתר היכרויות. אתה רואה אותה כפי שהיא ללא כחל ושרק. 


3. זה בוודאי לא גבר ניגרי

כבר עליתי באתר היכרויות על מתחזה שניסה להשדתמש בטכניקות של Phishing. 

אותו או אותה מתחזה הציג את עצמו כגברת נחמדה ממוצא בריטי בעלת תואר שני. 

הניסיון והידע שלי בנושא הונאות ברשת הספיקו לי על מנת לחשוף שההסתברות שזהו גבר ניגרי גדולה מההסתברות שזו אישה ממוצא בריטי.

במקרה שלי היה Happy End. אחרי שהתרעתי לאתר שעליתי על מתחזה נמחק הפרופיל. 

נאלצתי להתריע שנית כשעלה פרופיל דומה עם תמונה אחרת וכתובת דוא"ל דומה. 

אז הצעתי להרצות בזום על הנושא. ב"מוטקה" אהבו את הרעיון ואחרי שהרציתי סיכמנו על הרצאה נוספת בנושא אחר וב-17.8 תהיה הרצאה נוספת שלי על נושא שונה לגמרי. 



נגד ספיד דיטינג

שוב זו השוואה לאלטרנטיבות. 

האלטרנטיבה של היכרות על בסיס פעילות משותפת נראית יותר אטרקטיבית בעיניי. 

זו אינה פעילות הממוקדת רק בדבר אחד ולכן יש אפשרות להיכרות הדרגתית משוחחרת ממתחים ולחצים, שרק אחרי זה מבשילה לסוג של קשר זוגי, קצר או ארוך.

גם היכרות עם חברה של ידידה המעוניינת בהיכרות עדיפה. 

שני הצדדים ניזונים ממידע ממישהי שהם מכירים ומעריכים. 


הגישה שלי


כמי שמחובר לזן בודהיזם היפני אני מנסה להיות בהווה ולחוות אותו. 

את החמש דקות של ספיד דייט אני מקדיש לביצוע אינטראקציה הכי טובה שאפשרית עם אישה שאני לא מכיר. 

זה מספיק בשביל להכיר מעט אותה ולספר מעט על עצמי. זה בהחלט מספיק לדעת האם ארצה לבחון קשר כלשהו איתה בעתיד. לאוו דווקא זוגיות. 

חילופי הטלפונים מאפשרים, בהסכמה הדדית, עוד פיסה של היכרות ומי יודע אולי גם יותר מעוד פיסה?


משהו שלמדתי מספר של פרופ' אדם גרנט

אם אתם רוצים להבין על מה אני כותב בפסקה זו, קראו קודם את הפוסט: 

מה הקשר בין הדפדפן בו אתם משתמשים לבין ילדים עניים באתיופיה? 


מחקר המצוטט בספר של פרופ' גרנט מגלה קשר סטטיסטי בין יציבות בעבודה והצלחה בה ב-Contact Center בבנק לבין דפדפן האינטרנט בו בחר העובד להשתמש. 
ההסבר לממצא זה הוא שמי שבחר בדפדפן שאינו ברירת מחדל נוטה לראות את התפקיד שלו באופן רחב יותר לבצע התאמות ושינויים. 
זה גם יותר מעניין לו (יציבות בעבודה) וגם מביא לתפקוד טוב יותר.

האנלוגיה במקרה שלי והספיד דייטינג היא, שאני חושב על האפשרות שלאינטראקציה הזו עשויות להיות גם תוצאות עקיפות מועילות מסוגים שונים. 
 
האם זאת שדיברתי איתה חמש דקות ולא ראיתי בה בת זוג פוטנציאלית תהיה ידידה שלי?

האם זאת, שלא ראיתי בה פוטנציאל לזוגיות, תבוא ללמוד אצלי ברידג' או תשלח מישהו אחר ללמוד אצלי ברידג'? 

האם מישהי או מישהי או מישהו שהיא מכירה יבואו לייעוץ כלכלי שלי? 

אולי אחלץ אותה או מישהו מבני משפחתה מ"נפילה ברשת"?     

אולי אעביר הרצאה ביוזמתה במקום כלשהו? 

מי יודע האם היא תכיר לי חברה שלה תהפוך לבת הזוג שלי?













אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

במה להיאחז כשמתרחש אסון מתמשך?

מדינת ישראל ואזרחיה נמצאים בתקופה של אסון מתמשך.  יותר מדי אנשים חצו את "הישורת האחרונה" בטרם עת.  יותר מדי אנשים איבדו את יקיריהם...