יום שישי, 26 ביולי 2024

מסע שורשים לקרושצ'נקו

 

האנדרטה לזכר יהודי קרושצ'נקו שנרצחו על ידי הנאצים בשנת 1942



בשנים האחרונות אני חושב על האפשרות של מסע שורשים לעיירה קרושצ'נקו בפולין בה נולדה וגדלה אימי

מחשבות לחוד וביצוע לחוד. טרם נוצרה ההזדמנות להגיע לשם או אולי זה לא היה בראש מעייניי. 

בהתחשב במציאות בישראל מאז תחילת כהונתה של הממשלה הנוכחית, ועוד יותר מאז ה-7 באוקטובר 2023, זה לא ממש מפתיע. 


מעולם לא פגשתי את פיטר רובינשטיין. אני לא הייתי באוסטרליה והוא לא היה בישראל. 

פיטר הוא אוסטרלי שהיה במשך כמה שנים חלק מתעשיית הקלונוע בארצות הברית. 

לעומת זאת, אני מכיר היטב את שתי אחיותיו והיכרתי את הוריו שכבר מעבר ל"ישורת האחרונה". 

הם ביקרו בישראל.


סבתי מצד אימי וסבתו היו אחיות. שתיהן חיו בקרושצ'נקו. 

הוא הקדים אותי ובביקור באירופה כלל ביקור של יום בעיירה קרושצ'נקו שבה גדל אביו. 

מהודעת דוא"ל ששלחה לי אחותו קיבלתי מידע מדויק יותר ביחס לאופן בו איבדה אימי את כל בני משפחתה במהלך השואה בהשוואה למה שחשבתי לפני כן. 

את המידע הזה אני משתף בפוסט זה. 



אנדרטה לזכר היהודי קרושצ'נקו שנרצחו בשואה


על פי הודעת הדוא"ל. בשנת 1942הגיעו אנשי גסטפו נאצים לעיירה וירו ביהודי העיירה ורצחו את כולם.

על פי הודעת הדוא"ל שקיבלתי אנשי הגסטפו הגיעו ב-28 באוגוסט.

באנדרטה מופיעים 256 שמות. 

בהגדלת השמות שבתמונה זיהינו שמות של שתיים מארבע האחיות של אימי: חיה שיינר וטובה שיינר (טובה נקראת גיטל באנדרטה). 

על פי ההודעת הדוא"ל, חיה הייתה בת 30 וטובה בת 34. 

זה שלא זיהינו את שתי האחיות הנוספות ואת הבעלים והילדים שלהן לא אומר שהן אינן מופיעות שם. 

אם הן מופיעות שם, הן אינן מופיעות בשם נעוריהן. 

לא בהכרח המידע על האנדרטה מדויק. 


לטובת אנשים אחרים שאולי יש להם קרובי משפחה שנספו שם, אני מצרף הגדלה של חלק מהשמות בתמונות שנשלחו לי באמצעות דוא"ל.


תמונה 1

   

אנדרטה בקרושצ'נקו. שמות נרצחים יההודים בשנת 1942


תמונה 2


האנדרטה בקרושצ'נקו שמות נוספים של יהודים שנרצחו בשנת 1942 על ידי הנאצים







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

איקריה: נשים חזקות ועצמאיות בעקבות ארטמיס

  פסל ארטמיס באפסוס.. מקור התמונה ויקיפדיה. הרשאת שימוש:  CC BY-SA 4.0 נוצר: 11 במרץ 2018 הועלה: 4 במרץ 2020 זכויות יוצרים:  Blcksprt     בפ...