יום שבת, 9 באפריל 2022

גם התנים אינם אותם תנים "בישורת האחרונה"

 

תן זהוב. מקור התמונה: ויקיפדיה

  CC BY-SA 2.0

תאריך יצירה: 4 בדצמבר  2010
יוצר: Thimindu


מתחת לרחוב שמעוני בשכונת רסקו בירושלים היה ואדי. בהמשך הואדי היו שדות בגבעות מוריקות וריקות מבניינים. 

בלילות שמענו תנים עזי נפש מיללים בואדי. כילדים,  חששנו מללכת בחשיכה בואדי שמא נפגוש את אותם תנים. 

גם בשכונת בית הכרם, בה אני מתגורר היום, שומעים את יללת התנים. 

אנשים "בישורת האחרונה" של חייהם כבר אינם מי שהיו בצעירותם. יש כאלה שאיבדו משהו או יותר משמהו מכוחם, מחיונותם ומצלילותם.

גם התנים שהם פוגשים אינם אותם תנים אימתניים מילדותם. 

כשהתנים בוואדי שבין בית הכרם לגבעת שאול מיללים בלילות הם לא ממש מפחידים. לי הם משדרים מצוקה של דור הולך ונעלם

המרחבים בהם הם חיים הולכים ומצטמצמים עקב בניית בתים למגורים, מתקנים שונים ולאחרונה גם  כביש 16 החדש, שטרם נפתח. 

כשהמרחבים מצטמצמים, מצטמצמים גם מקורות המזון של התנים. 

התנים המקומיים אינם ברי מזל כמו התנים בפארק דרום או בפארק הירקון בתל אביב או התן בו פגשתי בריצה באיזור עין לבן

 

לפגוש תן 

 

באחד מהטיולים הרגליים שלי בשכונת בית הכרם יצא כלב מוזר מחצר ברחוב ביאליק. כשראה אותי ברח בפחד בחזרה לחצר. במחשבה שנייה הבנתי שהוא אינו כלב. הוא תן. 

לרוב, המוח האנושי מתרגם את מה שהוא רואה למשהו צפוי ומוכר. כך פעל גם המוח שלי עד שהבנתי, שמדובר בתן בלתי צפוי. 

גם אנשים אחרים פוגשים בלילות מדי פעם תן מפוחד זה או אחר ברחובות בית הכרם. אפילו בשדרות הרצל. רחוב ראשי בו נוסעת גם הרכבת הקלה. 

עד כדי כך גדולה מצוקת  הדור ההולך ונעלם של תני האזור הסמוך לשכונה. 


קורטוב של אופטימיות


לא רק יללת תנים, נשמעת ברחוב דגניה, בו אני מתגורר. שומעים גם ציוץ ציפורים. זהו אותו ציוץ ציפורים הזכור לי מילדותי ללא סימני מצוקה.


 


תגובה 1:

  1. אני לא חושב שציוץ הציפורים הוא של אותם הציפורים שהיו בילדותנו

    השבמחק

במה להיאחז כשמתרחש אסון מתמשך?

מדינת ישראל ואזרחיה נמצאים בתקופה של אסון מתמשך.  יותר מדי אנשים חצו את "הישורת האחרונה" בטרם עת.  יותר מדי אנשים איבדו את יקיריהם...