יום רביעי, 29 ביוני 2022

הרבה אנשים טובים באמצע הדרך או לקראת סופה

 


אתמול (28.6.2022) התקיים אירוע הוקרה לניצולי שואה ולמתנדבים שיזמו הקרן לרווחת ניצולי השואה, "עמך", עיריית ירושלים, הקרן לירושלים, "עכשיו זה הזמן" ומנהל קהילתי גינות העיר. 

המעט שאני עושה למענם פחות חשוב מדברים אחרים שאזכיר בפוסט זה. הפוסט אולי יביא לפניות נוספות אליי על מנת שאוכל לעזור. 

הדברים העיקריים, שאני עושה ויכול לעשות יותר, ללא תמורה, עבורם הם ייעוץ כלכלי והרצאות על נושאים שונים. 


הקשר המשפחתי


כבר כתבתי על אימי, שאיבדה את כל משפחתה בשואה. הפעם עליתי לבמה לקבל תעודת הוקרה ביחד עם הבת שלי, שקיבלה אף היא תעודת הוקרה. 
אין ספק, שהיא עושה למענם הרבה יותר ממני. 

הרבה אנשים טובים


באירוע פוגשים הרבה מתנדבים מכל חלקי החברה הישראלית, שכולם תורמים הרבה לרווחת ניצולי שואה. בין המתנדבים יש צעירים ומבוגרים, ותיקים ועולים חדשים, גרמנים צעירים, אנשי יחידה במשמר הגבול וגם שורדי שואה, המתנדבים למען שורדי שואה אחרים. 
 
בפעם הראשונה בחיי פגשתי אישה מרשימה המתקרבת לגיל 100, שהבת שלי מרבה להיפגש איתה ולספר עליה. היא צלולה ופעילה ומרבה לכתוב ולספר על השואה בהונגריה.

לא בפעם הראשונה פגשתי זוג תלמידי ברידג' שלי. הבעל ניצול שואה בן 90, אדם צלול ופעיל, קיבל תעודת  הוקרה על התרומה שלו. 

לא הכל ורוד


שורדי השואה או ניצולי השואה הם כבר ב"ישורת האחרונה" של חייהם. 
כפי שניתן היה לראות באירוע,לא כולם במיטבם. גם הפעילים שביניהם זקוקים, פה ושם, לעזרה של מתנדבים.


 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

במה להיאחז כשמתרחש אסון מתמשך?

מדינת ישראל ואזרחיה נמצאים בתקופה של אסון מתמשך.  יותר מדי אנשים חצו את "הישורת האחרונה" בטרם עת.  יותר מדי אנשים איבדו את יקיריהם...