יום שני, 19 בפברואר 2024

רחוק מהעין רחוק מהלב? - זוגיות פרק ב' כשגרים רחוק זו מזה

 


לאחר שאישתי ואני התגרשנו רציתי לצור קשר זוגי חדש. נרשמתי לשני אתרי היכרויות וחיפשתי מועמדת מתאימה לקשר. 

הייתי קצת נאיבי, חשבתי שאמצא מהר בת זוג מתאימה.

אחת מהנשים באתר נראתה עם פוטנציאל טוב לקשר זוגי.

כשהיא תיארה את בן הזוג שהיא מחפשת, ראיתי התאמה גבוהה בין המאפיינים שלי לבין מה שהיא מחפשת. 

גם התמונה שלה באתר נראתה טוב בעיניי. 

הגברת חיפשה איש אשכולות. אדם נבון בעל ידע רב בהרבה תחומים. 

היא אפילו ציינה שלא איכפת לה שיהיה מכוער (התיאור הוא טקסט חופשי שלי. לא מילה במילה מהפרופיל שלה). 


לא שחשבתי שאני מכוער, אבל יותר מדי אנשים בהקשרים שונים אמרו לי שאני איש אשכולות מכדי שזה לא יהיה נכון. 

זו הייתה נקודת עוגן טובה ליצירת קשר. 

אין הרבה אנשים באתרי היכרויות העונים על הדרישה היחידה שלה. אני, לפחות לכאורה, עונה עליה. 

כתבתי הודעה לגברת והצעתי שנדבר טלפונית. התשובה שקיבלתי הפתיעה אותי ואיכזבה אותי. 

הגברת פסלה אותי על הסף בגלל שאינני גר בתל אביב.


ההקדמה הזו מביאה אותי לנושא של פוסט זה: זוגיות של אנשים שגרים במרחק זו מזה.


מדוע הפסילה על הסף הייתה לא נכונה?



1. אין הרבה אנשים העונים על הדרישה הבסיסית של הגברת.


2. לא יכול להיגרם נזק משיחת טלפון שבה היא תוכל לראות האם אני עונה על הדרישות שלה או סתם מדמיין.

בדיוק כפי שגם אני אוכל להתחיל לבחון האם יש בסיס כלשהו לקשר זוגי איתה.


3. גם אם לא יהיה מדובר בקשר זוגי ייתכן שאוכל להעשיר את עולמה במשהו.

גם את העולם שלי העשירו נשים שלא נוצר בינינו קשר זוגי.

קראו למשל: הזקן בן המאה שיצא מהחלון ונעלם והאדון שנפל לים.


4. בפרק ב' לא בהכרח גרים ביחד.

פרופ' עמיה ליבליך, שלימדה אותי בקורס מבוא לפסיכולוגיה בשנות ה-70 של המאה שעברה באוניברסיטה העברית, כתבה ספרים ב"ישורת האחרונה" של חייה, שעדיין נמשכת. 

בין ספריה "קפה מוות" ספר על קבוצה בהנחייתה שנפגשה בבית פרטי ודנה במוות.   

ספר שני, הקשור יותר לפוסט זה, עוסק במקרים אמיתיים של  דפוסי משפחות לא סטנדרטיים שהיא ראיינה. למשל: משפחות חד הוריות, הורות משותפת עם מגורים נפרדים וללא זוגיות. יש בספר גם תיאורים של זוגות בגיל מבוגר בפרק ב' שכל אחד מבני הזוג גר בדירה שלו בעיר אחרת. 


5. מי אמר שאם אני גר בירושלים לא אגור בעתיד בתל אביב?

רבים מחבריי עזבו את ירושלים למרכז הארץ בעקבות ילדיהם ונכדיהם. אחרים פשוט העדיפו לגור בתל אביב ואחרי שפרשו לגמלאות היה קל להם להחליף מקום מגורים. 

אפילו כתבתי פוסט שכותרתו: מדוע במוקדם או במאוחר אני עשוי לעזוב את ירושלים?


לי זה לא יקרה


לי זה לא יקרה. אני לא אפסול על הסף קשר עם מישהי רק משום שהיא גרה רחוק ממקום מגוריי הנוכחי. 

לא אמנע משיחת טלפון עם מישהי שמעוניינת בקשר איתי ומתאימה באופן ראשוני למאפיינים שאני מחפש בבת זוג. היא לא צריכה לשלוח לי תמונה.

כמובן שככל שהמרחק גדול יותר כך צריך להיווצר קשר משמעותי יותר על מנת שיחזיק מעמד לאורך זמן. 


אנקדוטה ביחס לקשר עם איש אשכולות



לו היה בחיים, ג'ורג' ברנרד שו, ללא ספק, עונה לדרישות של הגברת שחיפשה איש אשכולות באתר ההיכרויות. 

מדבריה ניתן להבין, שזה שהוא היה מכוער לא היה מפריע לה לנסות לצור איתו זוגיות.


הרקדנית איזדורה דאנקן פנתה למחזאי, הסופר והפילוסוף ג'ו ברנרד שו והציעה לו להביא ביחד ילד לעולם. 

היא כתבה לו שהילד המשותף יהיה חכם כמוהו ויפה כמוה. 

ג'ורג' ברנרד שו ענה לה: "ומה יהיה אם הוא יהיה חכם כמוך ויפה כמוני? 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

במה להיאחז כשמתרחש אסון מתמשך?

מדינת ישראל ואזרחיה נמצאים בתקופה של אסון מתמשך.  יותר מדי אנשים חצו את "הישורת האחרונה" בטרם עת.  יותר מדי אנשים איבדו את יקיריהם...