יום שישי, 12 בינואר 2024

אל תשלחי לי תמונה

 


באחד מאתרי ההיכרויות לגיל השלישי נתנו סדרת המלצות טכניות להתחלת קשר זוגי.

לא קניתי את אחת ההמלצות: בקשו תמונה עדכנית לפני שאתם נפגשים עם בן זוג או בת זוג פוטנציאליים. 

בפוסט זה אסביר מדוע.


היבט פילוסופי


שקר היופי והבל החן


באיזשהו מקור יפני שקראתי הציעו לבחור צעיר, המתלבט כיצד לחפש בת זוג, להסתכל על האם של המועמדת לזוגיות ולא על בת הזוג הפוטנציאלית. 

הרציונל: בעתיד הדי רחוק הבת כבר לא תהיה יפה כפי שהיא היום. היא תראה כמו האם המבוגרת. 

בלשון אחרת "שקר היופי והבל החן". 

המסר הוא שבבחירת בת זוג יש דברים יותר חשובים מיופי. הדברים הללו עשויים להישאר לאורך זמן. גם כשיופי יחלוף.


אידיאל היופי


ד"ר יורם יובל חוקר את נושא האהבה. בין השאר הוא מתייחס בהרצאתו לנושא לאידיאל היופי ברמה מדעית מחקרית. 

הוא מצטט מחקרים המראים, בניגוד לציפיות, שאידיאל היופי קרוב לממוצע. 

 

בצעירותי


תפיסת העולם שלי כרווק בשנות ה-20 ובשנות ה-30 של חייו הייתה, שאני מוכן להכיר כמעט כל אחת שמציעים לי להכיר. 

לא צריך תמונה. 

אפשר גם Blind Date. 

אם אפגוש מישהי שחיצונית ממש לא נראית לי, אז זה עלה לי בשעה שישבתי איתה בבית קפה. 

תמיד הצעתי לשלם בבית הקפה עבורי ועבור זו שאיתה נפגשתי אז זה עלה גם סכום כסף לא משמעותי עבורי.

מצד שני בהחלט יתכן שהפגישה איתה העשירה את עולמי בהקשרים לא רומנטיים.

כך קרה כשנענתי להצעה של מישהי להכיר רופאה יהודיה מדרום אפריקה, שבאה לביקור קצר בישראל. 

למדתי על ההתנהלות של יהודי דרום אפריקה לאחר האפרטהייד והמעבר לשלטון של הרוב השחור. 

למדתי גם, שכמו יהודים רבים אחרים, כנראה שהיא תהגר לארצות הברית או בריטניה.

כך קרה כשנענתי להצעה של מישהי להכיר יהודיה צעירה מבית עשיר במקסיקו.

עושר מעולם לא עשה עלי רושם. 

בשונה מהרופאה מדרום אפריקה, עם המקסיקנית העשירה לא הייתי נפגש לפגישה נוספת, אבל למדתי על שוד מכוניות של עשירים ברמזור אדום. 

כשהדלתות לא נעולות, יהיה בבירת מקסיקו מישהו שיזרוק את הנהג מהמכונית וימשיך לסוע במקומו. 


Blind date נעים פחות

מישהי הציע לי להכיר גברת צעירה, שהיו לה רק טובות לספר עליה. 

נפגשנו בבית קפה. כשראיתי אותה ראיתי אישה מכוערת באופן יוצא דופן לטעמי. באותו רגע ידעתי שזוגיות לא תצא מהפגישה הזו. 

פחדתי שאם אשדר את זה, היא תיפגע. קרוב לודאי שאני לא הייתי הראשון ולא הייתי האחרון שהתרשם מחוסר יופיה. אולי כבר עלבו בה ללא עוול בכפה. 

התנהגתי בפגישה כמו בכל פגישה אחרת (למעט פגישות שאני מתרשם במיוחד לטובה). 

שילמתי את החשבון ונפרדנו כידידים.


התנצלה על זה ששלחה לי תמונה 

אחרי שהופעתי בתוכנית הרדיו "חבר מאותו כוכב" קיבלתי הרבה מכתבים. 

זו סיטואציה אחרת. אין ספק שהפונות היו מעונינות להכיר אותי. 

אחת הפונות צרפה תמונה ותיארה את עצמה כ"יפה יפה". 

היא לא שיקרה. היא הייתה יפה. לא בצורה יוצאת דופן. כנפגשנו גיליתי בה הרבה מעלות חשובות יותר מיופי חיצוני. 

דיברנו על מגוון רחב של נושאים: פילוסופיה, פסיכולוגיה, סיפרות ועוד. הכרתי אותה מזוויות שונות ומגוונות ושמעתי על משפחתה. זה היה הדדי גם היא למדה להכיר אותי. 

הראנו זה לזו וזו לזה שירים שכתבנו

נדמה לי שאפילו קיבלתי כמה הערות ששיפרו שניים שלושה שירים שכתבתי. 

אחרי שהיא הבינה את מהות הדיאלוג בינינו, היא התנצלה על משלוח התמונה ועל שתיארה את עצמה כ"יפה יפה". בגברת הזו, שהיום לצערי כבר אחרי "הישורת האחרונה", היה הרבה יותר עומק מסתם בחורה יפה. 


בזיקנתי

 

אפשר להגיד ש"זיקנתי אינה מביישת את נעוריי". גם כאדם בן 72 שהתגרש בגיל 70, איני מבקש תמונות עדכניות מנשים. 

לטובתי ולטובת אלה שאפגש איתן, כתבתי פוסט בבלוג האישי המתאר מה אני מחפש בבת זוג. כותרת הפוסט: משהו בין האוזניים


היום אנחנו חיים בעולם דיגיטלי. קל למצוא תמונות של אנשים. 

מעבר לזה שבכל אתר הכרויות אפשר למצוא תמונה של כל אחת מהרשומות בו, ברוב המקרים אני יכול די בקלות למצוא תמונות שלה באינטרנט. 

לא רק תמונה, אלא גם הרבה מידע. אנחנו בעידן שבו קשה לשמור על פרטיות, אם יש לנו נוכחות ברשת. 


מבקשות תמונות ו/או רוצות לשלוח תמונות


לאחרונה נשים באתרי היכרויות מבקשות ממני תמונה עדכנית או מציעות לשלוח לי תמונה עדכנית. כנראה בגלל ההמלצה של המומחיות שהזכרתי בתחילת הפוסט.  

זה לא נורא, אבל זו נקודת התחלה לא טובה. 

כאמור, אני אוכל להגיע לבד לתמונות שלהן, אם ארצה. בפיסקה הבאה אספר כיצד מוצאים תמונות שלי ברשת. 

בפיסקה הזו אספר על קייטי היגינס. דווקא ראיתי תמונה שלה באתר הכרויות, אבל מהר מאוד למדתי שהסיכוי שהיא גבר ניגרי גדול יותר מהסיכוי שהיא אשה ענוגה ממוצא בריטי, בעלת תואר שני המתגוררת בירושלים.

לתומי חשבתי, שלא יקרה שום דבר רע אם אפגש איתה בבית קפה בירושלים. 

למרות שמאז עבר זמן רב היא או הוא עדיין רודף או רודפת אחריי באמצעות הודעות עוקץ ניגרי, הנשלחות אל תיבת הדואר האלקטרוני שלי. 

לפרטים קראו: מדוע קייטי היגינס רודפת אותי?


איפה אפשר למצוא תמונות שלי ברשת?


אתם נמצאים כרגע במקום טוב במיוחד לצפייה בתמונות כאלה: בבלוג האישי שלי. 

כך למשל, בפוסט: ריצה לזכר הנרצחים, הנופלים ולמען שחרור החטופים, שנכתב ב-6.1.24 תוכלו למצוא תמונה שלי שצולמה יום אחד לפני כתיבתו. 

אגב, באמצעות קריאה תוכלו גם להכיר אותי מעט. 

גם בבלוגים אחרים שלי תראו תמונות שלי:

לכלכל בתבונה

Risk and Crisis

בבלוג שלי על מחשבים תמצאו כנראה תמונות לא עדכניות. זהו בלוג שהפעילות בו מעטה. 


בערוץ שלי ב-YouTube תוכלו לראות אותי מופיע בסרטונים, למשל: שיעורי ברידג' שאני מלמד או צילומי וידאו של הרצאות שאני מרצה. 

לא חסרים אתרים נוספים בהם תוכלו למצוא תמונות שלי מרצה. 

לא חסרים אתרים אחרים בהם תמצאו תמונות שלי.

כל מה שצריך זה לבצע המלצה אחרת באותו פוסט, שאותה אני מקבל. 

חפשו מידע באמצעות חיפוש ב-Google.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

במה להיאחז כשמתרחש אסון מתמשך?

מדינת ישראל ואזרחיה נמצאים בתקופה של אסון מתמשך.  יותר מדי אנשים חצו את "הישורת האחרונה" בטרם עת.  יותר מדי אנשים איבדו את יקיריהם...