יום חמישי, 25 בינואר 2024

הקשר בין מתמטיקאי צרפתי שירד מהרכבת לבין זוגיות בפרק ב'

 


אפתח את הפוסט בהתנצלות. אינני זוכר את שמו של המתמטיקאי הצרפתי שהסיפור עליו הוא חלק מפוסט זה. 

אם מישהו מקוראי או מישהי מקוראות הבלוג זוכר/ת את שמו, אשמח אם יכתוב או תכתוב תגובה הכוללת את שמו.

הפעם היחידה שנתקלתי בשמו הייתה לפני כארבעים שנים בחומר על תהליכי חשיבה שקראתי במסגרת לימודיי לתואר שני בפסיכולוגיה.


הסיפור האמיתי על המתמטיקאי הצרפתי


המתמטיקאי ניסה ללא הצלחה לפתור במשך זמן רב בעיה מתמטית במסגרת עבודתו באוניברסיטה. 

הוא התייאש והחליט לסוע לחופשה עם רעייתו. הם עלו על רכבת בדרכם לנופש. 

בזמן הקצר של הירידה מהרכבת עלה במוחו פיתרון הבעיה. 

הסיפור הזה הוא דוגמה לכך שכאשר בני אדם מפסיקים, לכאורה, לחשוב על בעיה שניסו לפתור באופן אקטיבי, המוח ממשיך באופן לא מודע לחפש פיתרון לבעיה. 

לפעמים דווקא ההפסקה בניסיון מתמשך לפתור את הבעיה, מאפשרת לתהליך המתבצע ברקע לפתור אותה. 


מה הקשר לפרק ב' בזוגיות?


מאז שהתגרשתי לפני שנתיים אני מחפש בת זוג. 

כמו הניסיונות של המתמטיקאי הצרפתי לפתור את הבעיה, גם הניסיונות שלי לא צלחו.  

הזמן, ובעיקר האנרגיה, המוקדשים על ידי לתחום זה באים על חשבון דברים אחרים. 

בעיקר על חשבון פיתוח פעילויות פנאי חדשות. 

הגיע הזמן לעשות מעין הפסקה בפתרון הבעיה. 

עד עתה פעלתי בשלוש דרכים עיקריות למציאת בת זוג:


1. אתרי היכרויות.

הפעילות שלי באתרי היכרויות דרשה לא מעט משאבים ולא הניבה תוצאות בתחום של מציאת זוגיות. היא כן הניבה הרצאות שלי ופעילויות אחרות שלי. 

בפוסט: לאן נעלמה הרומנטיקה? או אולי היא לא נעלמה? תוכלו לקרוא על חסרונות שיטת היכרות זו.



2. Speed Dating

השתתפתי רק באירוע אחד כזה. חוויה מעניינת ושונה מאתרי היכרויות. 

אם תלחצו על הקישור בכותרת הפסקה העוסקת בהתנסות זו תקראו פרטים נוספים על ההתנסות שלי.


3. חברים וידידות שבאמצעותם ניסיתי למצוא בת זוג.

זוהי כנראה טכניקה יעילה יותר בהשואה לאתרי היכרויות. 

מי שמציע (בדרך כלל מציעה) מכיר אותי ואת זאת שמכירים בינינו. 

הוא יודע לתת לכל אחד מאיתנו רקע על השני. הוא ירתע מהיכרות שעל פניו נראית לו מועדת לכישללון מראש והוא מוודא מראש את נכונות שני הצדדים להיפגש. 

בפוסט: עצוב: קשר זוגי חדש שנגמר מוקדם מדי
תיארתי קשר שהתחיל באמצעות ידידה משותפת שהכירה בינינו.


האנלוגיה למתמטיקאי הצרפתי מתקדת בדרך הראשונה, שממנה אני לוקח הפסקה חלקית. 

מקווה שפעילויות הפנאי שאוסיף לעצמי יאפשרו לי גם דפוסי היכרויות חדשים. 

למשל השתתפות ביחד בטיול עשויה לצור הזדמנות להיכרות.


זה כמובן לא אומר שאני לא פתוח להיכרויות גם באמצעות השיטות הקודמות. זה רק מקטין את היקף ותדירות היוזמות שלי באתרי היכרויות. 


מי יודע אולי האנלוגיה תתרחב גם לירידה מהרכבת?









אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

במה להיאחז כשמתרחש אסון מתמשך?

מדינת ישראל ואזרחיה נמצאים בתקופה של אסון מתמשך.  יותר מדי אנשים חצו את "הישורת האחרונה" בטרם עת.  יותר מדי אנשים איבדו את יקיריהם...