יום שני, 31 בינואר 2022

Relocation

 


בשיחות עם אנשי הייטק ועם אנשי אקדמיה שעשו Relocation חוזר הרבה פעמים אותו סיפור. השנה הראשונה הייתה קשה. השנים שאחריה היו חוויה מעשירה ומהנה.

בשנה הראשונה צריך להסתגל לסביבה חדשה: שפה אחרת, תרבות אחרת, אנשים אחרים, חוקים וכללים אחרים, אמצעי תחבורה אחרים, ביורוקרטיה שונה וכיו"ב.  

כשכבר מפנימים כיצד צריך לפעול בסביבה החדשה, זה הופך לאוטומטי למחצה. יש יותר משאבים להינות, ללמוד להתפתח, לחוות נופים, להעמיק קשרים חברתיים ולמצות את תרבות הפנאי.

 

ה-Relocation שלי

 

אני רואה את ההתמודדות הנוכחית שלי כמעין Relocation. 

סביבה חדשה שצריך לפעול בה באופן שונה ממה שפעלתי קודם. הרבה דימיון למה שקורה ב-Relcation במובן המקובל של המילה. 

בפוסטים עם הגב לקיר ושנה חדשה - שונה, קשה ומאתגרת התייחסתי לכמה מהשינויים המהותיים בחיי. עכשיו, כשאני גר כבר כמה שבועות לבד והרחקתי את הגב כמה סנטימטרים מהקיר, אני מעכל לאט, לאט את הפרטים הקטנים של השינוי. 

נכון, בסך הכל עברתי משכונת מלחה לשכונת בית הכרם. את השפה אני מכיר ויש גם לא מעט אנשים שאני מכיר ומכירים אותי, אבל בכל זאת מדובר בשינוי מהותי באורח חיי. 

מצד שני אני מתמודד עם משבר. רוב אלה שעושים Relocation לא מתחילים אותו מעמדת מוצא של משבר לא קל.

 

Relocation ב"ישורת האחרונה"


בדומה אלי, אנשים קשישים עושים לפעמים מעין Relocation. 

ככל שאתה מבוגר יותר עם יותר זמן בסביבה מסוימת ועברת לסביבה שונה, זה עלול להיות קשה יותר. זה עלול לקרות כשעוברים לדיור מוגן. 

עלות דיור מוגן בישראל גבוהה. לא כל אחד יכול לעמוד בעלות הזו. גם מי שיכול לעמוד בעלות, לא בהכרח יכול לעמוד בעלות של מוסדות יקרים. לפעמים המשמעות היא התרחקות מהסביבה הטבעית שלו, שאותה הוא מכיר ויש בה גם לא מעט אנשים שהוא מכיר. 

כך למשל, זוג שהכרתי עבר מירושלים לדיור מוגן בגדרה. אין להם ילדים ונכדים בגדרה אבל האמצעים הכספיים שלהם הספיקו לדיור מוגן בגדרה ולא לדיור מוגן בירושלים.

כמובן שיש גם מעין Relocation, שהוא קרוב לודאי האחרון בחייו של אותו אדם: מעבר למגורים במחלקה סיעודית

ה-Relocation שלי שונה כמובן מהותית מזה של מי שעובר לדיור מוגן או מחלקה סיעודית. בהחלט יכולות להיות לי תחנות נוספות בעתיד. 

בינתיים אני לומד להכיר את הצדדים הטובים של שכונת בית הכרם בהשוואה לשכונת מלחה. 

עושר גדול יותר של מקומות ראויים לאכול בהם, שירותים סביבתיים מגוונים ומוצלחים יותר, המפוזרים בכמה מתחמים בשכונה. פארק גדול עם מתקני כושר ויער ירושלים הסמוך להליכה ולריצה. 

קל להגיע להרבה מקומות ברגל ויש גם אפשרות לסוע ברכבת קלה, הקרובה לבית. 

תוך מספר דקות אגיע ברגל לאוניברסיטה העברית ללמד ברידג'. תוך מספר דקות ברגל אגיע לספרייה ולמקום ההתכנסות של טיולים של החברה להגנת הטבע. 

גם לגבעת שאול הצפופה לחנייה אני מגיע בצעידה. 

אתמול הגעתי לבית המשפט לענייני משפחה ברחוב בית הדפוס. 
בתום דיון קצר וענייני נתן השופט תוקף של פסק דין להסכם הפרידה של אשתי (לשעבר, החל מאתמול) ושלי, שהושג בעזרת מגשרת.

 

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

לא רק פולנים לאומניים: לסלף את השואה במתכוון בויקיפדיה

  אימי ותלמידים באירופה אחרי השואה אימי רינה רוזנטל ז"ל איבדה את כל משפחתה בשואה . אימי גדלה בעיירה בשם  קרושצ'נקו נא דונייץ  בפולי...