יום שלישי, 2 באוגוסט 2022

מדוע אני יותר עייף ביולי-אוגוסט 2022?

 


שלשום (31.7.2022) קרוב לשעה 22:00 קיבלתי כמה שיחות טלפון מאנשים קרובים לליבי. בדרך כלל אני שמח לדבר עם כל אחד מהם.

הפעם קיצרתי בשיחה ואמרתי להם, שאני מצטער שאני מקצר, משום שאני עייף ואני הולך לישון. ישנתי תשע שעות. חריג לגמרי לגבי אדם כמוני, שישן שש עד שבע שעות בלילה.

אם בוחנים את המעטפת של אותו יום, חם במיוחד, אפשר לקבל רמז לכמה מקורות לעייפות. כמובן שאחד מהם הוא החום. 

מהחום נגזרה הליכה ברגל של כשעה בשעה 6:00 בבוקר, לפני שמתחיל להיות ממש חם. 

בגלל החום, בערב הייתה הליכה נוספת של שעה, באוויר היותר קריר בחוץ מאשר בבית. 

בסיום ההליכה עשיתי אימון בפארק כושר. אחריו נגמרו לי הכוחות.

בפוסט זה אנסה להסביר מדוע ביולי-אוגוסט 2022 אני עייף יותר מאותם חודשים חמים בשנים קודמות.

 

השערות שגויות להסבר העייפות

 

ההשערות להלן אינן מסבירות את העייפות שלי. הן עשויות לכלול גורמים, שביחד עם גורמים אחרים מסבירים אותה.


השערה 1: אני בגיל מבוגר יותר

נכון שאני כבר ב"ישורת האחרונה" אבל הייתי שם ביולי-אוגוסט שנה שעברה ובמאי-יוני השנה. 

זה אינו הסבר מספיק לעייפות שלי.

 

השערה 2: התחממות כדור הארץ

כמו רבים אחרים, גם אני מודאג מהתחממות כדור הארץ.  

אמנם מדובר בתהליך הרסני ומסוכן, אבל קצב ההתחממות הוא איטי. בהיבט של הטמפרטורות ביולי-אוגוסט בירושלים, לא הייתה התחממות משמעותית השנה בהשוואה לשנה שעברה.

זה אינו הסבר מספיק לעייפות שלי. 

 

השערה 3: משבר בגלל שינויים מהותיים בחיי

בגיל 70 היה לי משבר אישי קשה. אורח החיים החדש שלי מעמיס עלי פעילויות נוספות: ניקיון של הדירה, בישול והכנת ארוחות ועוד. 

כמו שציינתי בפוסט אחרי המשברים, אני מתפקד באופן סביר אחרי המשבר. 

אין סיבה להניח שביולי-אוגוסט העומס יהיה גדול מאשר בחודשים הקודמים.

זה אינו הסבר מספיק לעייפות שלי.

 

השערה 4: יותר מדי פעילות 

מי שקורא את הבלוגים שלי או מדבר איתי מבין שיש לי מספר גדול של פעילויות.

אני נותן ייעוצים כלכליים למשפחות ויחידים בתשלום ובהתנדבות.

אני מלמד ברידג' ומשחק בתחרויות ברידג'

אני מרצה על מגוון רחב של  נושאים.

כמעט בכל יום אני מבצע פעילות ספורטיבית

אישה אחת, שאני מכיר, אמרה לי שהיא לא מכירה אף פנסיונר שעסוק בכל כך הרבה פעילויות.

בחודש ספטמבר אני צפוי לטול חלק במיזם חדש שתכליתו התנהלות כלכלית טובה יותר של אזרחים ותיקים. 
אם וכאשר זה יקרה, אעדכן את קוראי הבלוג.

כמות הפעילויות היא אולי גדולה אבל הפעילויות שהזכרתי אינן חדשות ביולי או באוגוסט. כמות הפעילויות שלי בחודשים קודמים הייתה לא פחות קטנה. 

זה אינו הסבר מספיק לעייפות שלי. 

 

הסברים אמיתיים לעייפות

 

כל ההשערות לעיל אולי תורמות משהו להסבר העייפות אבל אינן מציגות גורמים משמעותיים. בפסקה זו אתיחס לשני הגורמים המשמעותיים התורמים לעייפות.

 

שיפוץ הדירה

נושא שיפוץ הדירה מעסיק אותי כבר כמה חודשים. אבל השיפוץ עצמו התחיל ב-3 ביולי. בזמן השיפוץ אני מגיע כל היום לדירה לראות כיצד מתקדמת העבודה. 

אני צריך לקבל החלטות קונקרטיות מהירות ביחד עם אנשי המקצוע המעורבים בתהליך.

בנוסף, למדתי שתמיד יש הפתעות במהלך שיפוץ. במיוחד במהלך שיפוץ דירה ישנה מאוד. ההפתעות מחייבות החלטות בנושאים, שלא נתתי עליהם את הדעת קודם. הן גורמות גם להוצאות גדולות יותר.

אני צריך להיות מעורב בבחירת אנשי מקצוע. אני צריך לנהל כספים זמינים לצורך תשלומים ובמקביל לנסות למזער את ההפסדים על כספים נזילים עד לתשלומים. יש גם מתח. אני שואל את עצמי הרבה שאלות:

האם הכל יתבצע באופן סביר? 

האם ההחלטות שקיבלתי לא יתבררו בדיעבד כהחלטות גרועות?

מה יידרש לביצוע המעבר לאחר סיום השיפוצים?

מה אצטרך להשלים בדירה לאחר שאעבור אליה?

כשזה נעשה בפעם הראשונה בחיי זה קשה יותר. 

אני רואה בזה צרות טובות. בעוד כמה חודשים אמצא לי את הפינה שלי ואתמקד בבניית החיים החדשים שלי.

אין ספק, שזהו גורם המעמיס עלי וגורם לי לעייפות גדולה מאשר ביולי-אוגוסט בשנים קודמות.

 

החום ביחד עם האמצעים להתמודדות איתו

כשניתחתי את השערה 2 בפסקה הקודמת, זה היה ניתוח חלקי.

הניתוח המלא צריך להתייחס גם לאמצעים להקטנת החום בדירת המגורים. 

כפי שכתבתי אני בשנת Relocation. המשמעות היא שאני ממעט בקניית ציוד שאצטרך להעביר מהדירה השכורה לדירה הישנה-החדשה המשופצת, אליה אעבור כנראה תוך חודשיים-שלושה. 

זה כולל גם אמצעים לקירור הדירה בימים חמים. 

במקום מגוריי הקודם, בתקופת נישואיי, היו בבית מזגן ומאווררי תיקרה. בתום השיפוץ בדירה שלי יתווספו מאווררי תיקרה למזגנים שכבר יש שם. 

בדירתי השכורה אין אמצעי קירור מסוג זה. מה שגורם לי להזיע יותר ולסבול יותר מהחום. 


האמצעים להקטנת החום בדירה השכורה


1. הליכה בחוץ בשעות חמות בבית
זהו אמצעי המתאים בעיקר לשעות הערב בהן בחוץ נעים יותר מאשר בבית.
 
2. חלונות פתוחים
האמצעי היעיל ביותר. בעיקר בחדר ההשינה שלי. החדר הוא לכיוון הוואדי בין בית הכרם לגבעת שאול. כמעט תמיד נושבת שם בריזת עמק-הר. 
זה הרבה פחות יעיל בחדרים אחרים. 

3. מקלחת קרה
מקלחת קרה בשעות הצהריים החמות מרעננת, מקררת ומסירה את הזיעה.


4. גלידה, אבטיח ויוגורטים קרים
פחות יעיל אבל מרענן לכמה דקות.



 




 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

לא רק פולנים לאומניים: לסלף את השואה במתכוון בויקיפדיה

  אימי ותלמידים באירופה אחרי השואה אימי רינה רוזנטל ז"ל איבדה את כל משפחתה בשואה . אימי גדלה בעיירה בשם  קרושצ'נקו נא דונייץ  בפולי...