יום שבת, 22 באוקטובר 2022

מה מבשר מנעול חדש?

 


אתמול (20.10.2022) החלפתי את המנעול בדלת הדירה שאני משפץ

קוראי הבלוג אולי יתמהו על כך שאני משתף אותם בפעולה טכנית בנאלית, שרבים מאיתנו כבר עשו. 

במקרה ספציפי זה, יש משמעות עמוקה יותר לפעולה פשוטה זו.  

כפי שאנחנו יודעים בהקשרים אחרים, לאותה פעולה עשויה להיות משמעות שונה לאנשים שונים

בהמשך הפוסט אתאר את המשמעות של פעולה זו בהקשר הספציפי שלי.


סוף השיפוץ


קוראי הבלוג שלי אולי עדיין זוכרים כיצד נראתה דירתי לפני מספר חודשים.  עכשיו היא נראית כמו דירת מגורים.

השיפוץ הסתיים, למעט תיקונים קלים וכמה ספיחים, שהמהותי בהם הוא שדרוג מערכת החשמל לתלת-פאזי

במהלך השיפוץ מקבלים בעלי מקצוע שונים, המבצעים עבודות, את מפתח הדירה . 

חובה להחליף את המנעול לקראת סיומו. אחרת עלול להישאר מפתח אצל אחד או יותר מהם. אי אפשר לדעת לידי מי יגיע המפתח ואיזה שימוש הוא יעשה בו. 

משמעות החלפת מנעול היא, שלדירה אפשר להיכנס רק ביחד עם בעלי הדירה, משום שרק להם יש מפתח.


מקום קבוע


בעקבות משבר הגירושים שלי עברתי לגור בדירה שכורה. 

המרחק בין הדירה השכורה לדירה שלי הוא מרחק הליכה של דקות מעטות ברגל, אבל ההבדל ביניהן משמעותי עבורי.

הדירה השכורה הוגדרה כמקום מגורים זמני עד לסיום תהליכים בדירה שלי (פינוי הדירה על ידי הדיירים שגרו בה בשכירות ורכישת חצי מהדירה, שהייתה בבעלות אחותי) ועד לסיום השיפוצים.  

עכשיו אני עובר לגור לטווח זמן ארוך בדירה בבעלותי. 

זהו חלק מהמסע שלי לבניית החיים שלי מחדש אחרי המשבר

 

עמדתי במשימות קשות עבורי

 

אני כבר מעל גיל 70 אבל יש דברים, שאני עושה אותם בפעם הראשונה בחיי.

לא סתם דברים, אלא דברים שקשים לי לעשות. בשיאו של משבר הגירושים חשבתי, שאכשל בהם או אבצע אותם באופן מתחת לסביר.   

עכשיו אפשר להגיד שעמדתי בשתי המשימות החדשות והקשות לי בכבוד.


לשכור דירה ולחיות בה לבד


שכרתי דירה מתאימה במחיר סביר. יש לי רק מילים טובות להגיד על בעלי הדירה. 

הצלחתי להתמודד עם הנושאים הטכניים היומיומיים,  שעשרות שנים לא עסקתי בהם בזמן נישואיי. 

לפרטים קראו את הפוסטים:

חודשיים ראשונים לבד: אנרגיות

שלושה חודשים וחצי לבד: התייצבות

אפילו התחלתי לאהוב את המקום ולהינות מהשכונה החדשה/ישנה בה עברתי לגור.


שפוץ דירה

זה היה תהליך ארוך וקשה. נפלתי בו כמה פעמים וקמתי

השקעתי הרבה אנרגיה. הרבה זמן והרבה התרוצצויות. נראה שזה נגמר (כמעט). 

בשבוע הבא אעביר את החפצים שלי לדירתי. בסוף החודש אפנה את הדירה השכורה. 

בימים אלה אני מתמקד באריזה לקראת המעבר לדירה החדשה. 

הפעם השנייה הרבה יותר קלה לי מהפעם הראשונה כשארזתי בחודש ינואר, לקראת המעבר לדירה השכורה. 

אני חושב כבר על ההתארגנות בדירה שלי.

השורה התחתונה: השיפוץ הסתיים בהצלחה ואחרי ההתארגנות בדירה אצא לדרך חדשה עם בסיס קבוע.


האתגר: התחלה חדשה


אני במצב שונה ממרבית האנשים בגילי. ב"ישורת האחרונה" כמעט לכולם יש מסגרת חיים, שעוצבה במהלך השנים, למשל:

1. קשר זוגי או חוסר בקשר זוגי

2. דפוסי חיים קבועים שהתגשו במהלך השנים

3. מקום מגורים קבוע

4. חברים או חוסר בחברים

5. פעילויות פנאי

חוגים, הצגות, סרטים, קונצרטים, טיולים פעילויות ספורט וכיו"ב

במקרים רבים הם ימשיכו באותו דבר או במשהו דומה.

כמו שקוראי הבלוג יודעים אי אפשר להגיד שאין לי עוגנים: עבודה, כתיבה, התנדבות, ספורט, ילדים בוגרים, משחק ברידג' ועוד, אבל אני במצב הרבה יותר נזיל ופחות קבוע ואצטרך לבנות את דפוסי החיים החדשים שלי.

אחרי שיהיה לי גם עוגן של מקום מגורים קבוע ואחרי שאתמקם בו ואתארגן אוכל להתמקד בדברים חדשים או במילים אחרות אתגרים חדשים.

בפוסטים: תחזית אישית לשנה העברית החדשה ומאוחר מדי לאהבה או אהבה מאוחרת? נתתי הצצה קטנה לכמה מהם.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

במה להיאחז כשמתרחש אסון מתמשך?

מדינת ישראל ואזרחיה נמצאים בתקופה של אסון מתמשך.  יותר מדי אנשים חצו את "הישורת האחרונה" בטרם עת.  יותר מדי אנשים איבדו את יקיריהם...