יום ראשון, 9 באוקטובר 2022

מאוחר מדי לאהבה או אהבה מאוחרת?

 


 

בפוסט קודם בבלוג זה כתבתי תחזית אישית לשנה העברית החדשה.

כפי שהבטחתי בפוסט הקודם, בפוסט זה אתמקד בנושא שחשוב לי וראוי לפוסט העוסק רק בו. זהו נושא מציאת בת זוג ובניית קשר.

 

השנה העברית שהסתיימה בהקשר של זוגיות

 

השנה העברית הקודמת התחילה גרוע במיוחד. הייתי בשיאו של משבר בנישואים. למעשה הרגשתי שאין לי בת זוג. 

בתחילת ינואר התגרשנו

בשיחה שלי עם עורכת דין, המתמחה בגירושים, היא הסבירה לי את הבעיות העלולות להיות בפרידה במקום גירושים. ההסבר היה באמצעות שתי דוגמאות של לקוחות שלה.

אחת מהדוגמאות עסקה באישה, שנדחתה על ידי בן זוג פוטנציאלי, רק משום שהייתה פרודה ולא גרושה. האיש אמר לה שהיא מוצאת חן בעיניו אבל יצור איתה קשר רק אחרי שהיא תודיע לו שהיא גרושה. 

היות שברגע שהבנתי, שהנישואים שלי יסתימו בקרוב (33 שנים ביחד רובן טובות), היה לי ברור שארצה לבנות זוגיות חדשה וטובה. לא רציתי להקטין את הסיכוי שלי לצור זוגיות חדשה וטובה יותר רק משום שאני פרוד ולא גרוש.

 

ללא זוגיות

בפוסט הקודם תיארתי את הקושי בלהיות לבד אחרי שנים רבות של זוגיות. 

במהלך כתשעה חודשים  מאז הפרידה לא היה לי קשר זוגי.

היו לזה משמעויות רבות: לפעמים בדידות, ערגה למגע נשי של חיבוק ונשיקות ובעיקר הרגשה שאני לבד וחייב להתאים את עצמי למצב חדש זה.

כבר תיארתי בפוסטים קודמים את ההתמודדות עם משבר הגירושים, את ההסתגלות למגורים בשכירות בשכונה אחרת ואת הפרויקט הגדול והקשה של שיפוץ הדירה שלי

כל אלה הותירו לי מעט אנרגיה לשמירה על קשרי ידידות יפים עם ידידות ותיקות. 

לא צריך לשכוח שהמשכתי לעבוד, להתנדב, להרצות ולכתוב. גם עיסוקים אלה דורשים זמן רב ואנרגיה לא מעטה.

זה לא היה שלב בו הייתי מסוגל להוסיף בניית קשר זוגי חדש.


השנה העברית החדשה


בסוף החודש הזה אעבור לדירתי המשופצת. אצטרך להתארגן בה ולהתרגל לחיים בדירה חדשה עבורי. הפעם לטווח ארוך ולא לתקופת ביניים קצרה. 
 
בתקופה הראשונה של השנה העברית החדשה אהיה עדיין בתקופת ההסתגלות: התארגנות בדירה שלי, הסתגלות לשינוי ב-Relocation השני שלי ועוד.

בתחילת שנת 2023 יהיה הזמן לבניית החיים החדשים שלי גם בתחומים אחרים: פעילויות פנאי, שמעולם לא עשיתי ואפילו לא הייתי פתוח להתנסות בהן. הזכרתי כמה רעיונות כאלה בפוסטים קודמים בבלוג זה. 

אנסה להרחיב את המעגל האנשים הצר, שאני נפגש איתם בנסיבות חברתיות, כגון: הליכה לסרט או הצגה, הליכה ברגל, ישיבה בבית קפה או מסעדה או סתם מפגשי חברים.


זוגיות

 

זוגיות מונוגמיסטית טובה עם אישה הייתה תמיד מאוד חשובה לי. גם עכשיו. 

אנסה למצוא בת זוג מתאימה ואנסה לבנות ביחד איתה קשר זוגי.

אני פתוח להיכרויות חדשות ומודע לגמרי להבדלים בין פרק א' לפרק ב'. אין לי ציפיה לחזרה על משהו דומה לתקופות היפות של פרק א'. 

 

לא רק רצון גם יכולת


עם כל הקשיים ביצירת קשר מתמשך ויציב עם בת זוג,  שהיו לי בצעירותי, העבר היה ברובו טוב. 

היו נשים שיצרו איתי קשר ואהבו אותי. 

היו נשים שאהבתי ויצרתי איתן קשר זוגי וחשוב יותר: היו גם כאלה שהאהבה הייתה הדדית. 

היו לי הרבה שנים של זוגיות טובה ויש לי שלושה ילדים נהדרים. 

כמה מהפוסטים שכתבתי בבלוג זה מתארים חלקים משמעותיים מעבר זה.

קראו למשל את אחד או יותר מהפוסטים הבאים:

החלק המערבי של "המסע" למזרח 
 
עיניים כראי הנפש 

אנטומיה של מועדון לפנויים ופנויות 
 
 מועדון פנויים פנויות: Happy End 
 
 הכל אפשרי?  
 
כפי שהבנתם מהפסקאות הקודמות, יש לי רצון לקשר עם בת זוג.
כפי שהבנתם מהפסקה הזו, יש לי יכולת לצור קשר יציב ומתמשך.
כל מה שנותר זה למצוא מישהי מתאימה, שמעונינת בקשר ולנסות לבנות אותו בהדרגה. 
 
זה לא בהכרח טריוויאלי למצוא מישהי כזו, אבל אנסה.  
 
 

מדוע הכותרת אינה כוללת את המילה זוגיות?

 
כשנמצאים ב"ישורת האחרונה", מושג אופטימי במונחים שלי, צריך להעריך את מה שיש: בריאות טובה, ילדים, מעט חברים וחברות אמיתיים, רווחה כלכלית, עשייה התורמת לאחרים ופעילויות הנותנות סיפוק ועניין

בוודאי שצריך להעריך זוגיות טובה. לא רק לי אין כזו. אני רואה סביבי גם כאלה, שלפחות לכאורה, במצב פחות טוב ממני בהיבט זה: כאלה שמעולם לא הייתה להם זוגיות כזו וכאלה שהייתה להם זוגיות טובה ומתמשכת והתאלמנו.

אם תהיה לי זוגיות כזו, אדע להעריך אותה. 
אני לא יכול לשלול אפשרות של מימד רגשי נוסף ועמוק יותר: אהבה. 
קרוב לוודאי שמדובר באהבה שונה מאהבה מידית של צעירים. אהבה המתפתחת עם הזמן. 

אני מעריך ומקווה שאצור בעתיד זוגיות חדשה טובה. 

האם כבר מאוחר מדי לאהבה או שתהיה אהבה מאוחרת? 

הנבואה ניתנה לשוטים. לא לכאלה שמתיימרים לטעון שהתנסו בזן בודהיזם.

אני מקווה שזה טרם מאוחר עבורי והסיפא של השאלה לעיל תתמש.
 
 
 


 
 
 
     

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

במה להיאחז כשמתרחש אסון מתמשך?

מדינת ישראל ואזרחיה נמצאים בתקופה של אסון מתמשך.  יותר מדי אנשים חצו את "הישורת האחרונה" בטרם עת.  יותר מדי אנשים איבדו את יקיריהם...